SEO


Sürekli herkesin dilinde seo bilmem nesi, seo uzmanı falan filan….  Bugüne kadar uğraştığım projelerde en umursamadığım konulardan biri olan bu seo mevzusu, çok acayip bişi aslında.

Kullanıcı Merkezli

Arama motorları kime hizmet eder? 

– Kullanıcıya

O zaman iyi içeriği bulup ön plana çıkarmak onun işi?

– Evet

O zaman sorun ne?

Tabi ki gelir modeli içerik gösterimi olan projelerde durum çok farklı onları google’ın algoritma değişiklikleri bile büyük ölçüde etkileyebiliyor ama şöyle bir gerçek var geçici başarılar için uyguladığınız seo teknikleri mutlaka bi şekilde boşa gider.

Geçenlerde WordPress 3.4 sürümü RC olarak yayınlandığında wpnotlarına yazmıştım , eminim bu konuyu Türkiye’de ilk yazan kişi olmuşumdur. Ancak arama sonuçlarına bir bakayım derken aylar öncesinde zaten bu başlıkla yazıların doldurulduğunu gördüm. Bu durum yine umurumda değil, ancak şöyle de bir gerçekçilik var “içerikleri, ziyaretçileriniz yerine arama motorları için üretmeye başladığınızda kaybedersiniz”  arama motorlarının işi zaten en kaliteli içeriği öne çıkarmak bırakın onlar işlerini yapsın, sizde içeriğinizi üretin.

Neyse; seo gereksiz, seo çalışması yapmayın gibi birşey söylemiyorum ama tadında bırakmak lazım…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s