Ukrayna Gezisi – Kiev

dinamo-kiev-stadi

Geldik başkent Kiev’e.

Hazır tren garındayken sonraki gün için biletlerimi alalım dedik, ingilizce bilen yok. Ulan Kharkov’da bile biliyorlardı, bu nasıl başkent dedik sürekli memurlar bir diğerine yönlendiyor çözüm yok. Kocaman “INFORMATION” yazan yere gidiyoruz ordaki çalışanda bilmiyor, derken taksicinin biri yapıştı yakamıza, taksi kullanmayacağımız söylememize rağmen gitmek bilmedi 🙂

Bilet aldıktan sonra falan taksi kullanacağımızı falan sandı sanırım, ingilizce bilen birisini buldu sağolsun hanım abla yardımcı oldu biletlerimizi alabildik. (ingilizceyi gerçekten iyi biliyordu, kharkov’da bile o kadar akıcı ingilizce konuşanı görmedim)

Neyse biz yine kalacağımız otel’e yanlış yollara gire çıka, tabanvay’la varmayı başarabildik. (gezmenin zevki böyle çıkıyor, biraz yorucu da olsa)

Biraz dinlendikten sonra akşam şehri gezmeye başladık, bizdeki gibi çarpık kentleşme var resmen 🙂

Sanırım 2012 Avrupa şampiyonasına ev sahipliği yaptığı için daha çok ingilizce tabela görebilmek mümkün.

20272278778_8c6e852938_k

Gezilecek yerlere gelince yine trip advisor’da önerilen mekanların çoğuna gittik. Özellikle akşam Rodina Mat (Motherland) tarafında gezme şansınız varsa kiev’in çok güzel bir gece manzarasıyla karşılaşıyorsunuz.

Gezilecek mekanlarin bir birine çok uzak olmaması da ayrı bir güzellik, şu katedral benim şu kilise senin gezebiliyorsunuz.

Yeme içme olayı kiev’de biraz daha rahat, garsonlar genelde ingilizceyi Kharkov’a oranla daha iyi biliyorlar, bazen menüler ingilizce de geliyor elinizde bundan istiyorum diyebiliyorsunuz zaten 🙂

Tatilin en troll olayı tabii ki benle hediyelik eşya satan birisi arasında yaşandı. Adam “fifteen” gibi okuyunca abime dönüm 15 diyor dedim, adam yok 50 dedi 🙂 (tabii ben şok)

İngilizce bildiği kadar Türkçe de biliyormus bi’kaç kelime 🙂 Matruşka satmaya çalıştı “beş parça” falan diyor, sanırsın eminönü esnafı. Neyse hediyelik bir kaç magnet falan alıp olay yerinden uzaklaşıyoruz.

Kiev’in farklı noktalarından çektiğim fotoğraflara flickr‘dan erişebilirsiniz.