Ukrayna Gezisi – Lviv

20274625469_b4cc5ea73f_k

Sabahın erken saatlerinde trenimiz Lviv’e varıyor.

Diğer şehirlerin aksine düzgün bir wi-fi ağı bulamadığımızdan eski usüle geri dönelim bi’ şehir haritası alayım dedim (demez olaydım adamlar haritayı kendilerine göre basmışlar)

Lviv’de en büyük talihsizlik bizim geldiğimiz günden bir gün önce fenerbahçe maçı vardı. (Buraya detaylı değineceğiz)

Neyse yine her zaman olduğu gibi yanlış yollara gire-çıka kalacağımız otel’e varabiliyoruz. Check-in saati gelmediğinden eşyaları bırakıp kendimizi sokağa atıyoruz. Önce düzgün bi’ kahvaltı yapalım diye işlek bir kafe bulduk menüyü görünce “oha lan!” dedim. “Menemen”  var, “Turkish Tea” var.

Siparişlerimizi vs.. verdik derken farkettim ki kafenin çoğu zaten Türk, swarm’dan baktım zaten kafenin sahibi de Türk müş 🙂

Gelelim en büyük talihsizlik dediğim meseleye, benim gördüğüm kitlenin çoğu maçı bahane edip karısından vs.. kaçıp gelen tayfa. Beyinleriyle düşünmedikleri yetmezmiş gibi şeylerinin dikine gelmişler ülkeye. Konuştukları muhabbetlerin iğrençliği blogda anlatılacak cinsten değil.

Daha önce okuduğum bloglarda hadi canım, abartıyorlardır diyordum, öyle değilmiş. Bu tipleri sokakta, otelin lobisinde, havalimanında sırada beklerken görünce iyice pekişti. Keşke azalarak bitseler dedirten cinsten.

Onun dışında şehre ayak uydurmuş normal Türkleri de görebilmek mümkün, belki de onlar sayesinde tanıştığım kişiler Türkleri çok olumsuz eleştirmediler. Bilemiyorum.

(Not herhangi bir takım taraftarını kötülemiyorum, galatasaray maçı olsa da olacaktı bu tipler diğer takımlarda da aynı şekilde maalesef)

Neyse şehir merkezinde biraz takılmacadan sonra check-in saati geldi, otele yerleştik biraz dinlendik ikindi vakti hava serinleyince tekrar sokaklara saldık kendimizi.

Not: Doğudan batıya gittikçe ingilizce bilme oranı ciddi şekilde artıyor Ukrayna’da Lviv hem şehir olarak hemde ingilizce bilme oranı açısından en rahat gezilebilinecek şehir. (iyi ki 3 gün ayırmışız 🙂 )

Yine biz trip advisor’a kulak verip gezebildiğmiz kadar gezdik. Kısaca mekanlardan bahsetmek gerekirse

Gelelim tavsiye edebileceğim şeylere;

1) Opera binasını görün

2) Hight-castle dedikleri kaleye çıkın (evet yorucu biraz)

3) Coffee Mining Manufacture dedikleri kahveciye uğrayın, alt katı varmış ben bilmiyordum. Güzel kahve yapıyorlar cidden, hediyelikte alabilirsiniz.

4) Lviv Handmade Chocolate’tan çikolata alabilirsiniz, çikolatanın ayakkabı hali gibi garip şeyler görebilmek mümkün.

5) Celentano Pizza, çok iyi pizza yapıyorlar.

6) Mons Pius güzel dana steak yapıyorlar.

7) Arsenal müzesi

8) Dominican Katedrali ve Manastırı, lviv’in en eski yapılarından biri.

Bu tavsiyelerin çoğunu Kübra‘dan aldım, kendilerine buradan teşekkürlerimizi sunuyoruz 🙂

Lviv mimari açıdan da güzel şehir, hem ingilizce bilen birisi için gezmek diğer şehirlere göre daha rahat. Kesinlikle tavsiye ederim.

Lviv’in farklı noktalarından çekilmiş resimlere flickr üzerinden ulaşabilirsiniz.