Evvet bir baska atarli blog yazisiyla (sunlara makale demeyin artik amk) karsinizdayim

Size mukemmel bir pasif gelir kaynagini acikliyorum. “Online egitim satalim!” evet ciddiyim, bu sirra bu yaziyi okuyanlar bir de The Secret okuyanlar vakif. (bkz)

Evrensel cekim yasasi artik sizin icin de calistigina gore receteyi veriyorum;

  1. Hedef kitle: Kisa yoldan koseyi donmek isteyen bir hedef kitle bulun (yakin donem tokat vakalarina bakarsaniz bulmakta hic zorlanmazsiniz)
  2. Vaat edin: Prestij filminde oldugu gibi egitime once bi’sey vaat ederek baslayin, basit bi’sey olmasin ama; ornegin luks bir yasamdan kesit 👍
  3. Satın: artik egim satma zamani, zaten video neticede bir kere video cekip yukleyeceksiniz. Buraya da bir video ilistireyim.
  4. Teo yirttik abicim! (Feridun Bitir style)

Tutmadi mi?

İşine gelmedi mi gazla gitsin 

Paranizin karsiligi bir egitimi nasil alirsiniz?

Bu sorunun cevabini hazirlayacagim ve kisa bir donem icin 199$ 99$’a iteleyecegim bir egitim programinda anlatmak isterdim. (dikkat ettiyseniz 99$ indirimli fiyat, normalde 199$. Babamin oglu oldugunuz icin indirim yapiyorum size)

Yine de ufak tefek trickler vereyim; [burasi ciddi]

Kim anlatiyor?

Benim icin en onemli kriterlerin basinda geliyor bu. Bi’ egitime bakarim egitim mi diye? bir de anlatana bakarim ne anlatiyor diye. Eger birisi 3-5 konuda uzmanmis gibi konusup bunlarla ilgili egitim satmaya calsiyorsa uzaklasin.

Kalitesiz bir egitim zaman calmaktan baska bir halta yaramiyor. Sirf laf olsun diye egitim seti hazirlayip pazarlamaya calisan cok fazla kisi var.

Ne anlatiyor?

Anlatilan sey gercekten beni ilgilendiriyor mu? Benim duzeyime uygun mu diye sormak gerekiyor. Ornegin yillardir “web sitesi nasil yapilir” diye video yukleniyor, ve yuklenmeye de devam edecek.

Arastirin

Bence kalici ogrenmenin yolu bu, ogrenmek istediginiz sey sizde merak uyandirmiyorsa o isin sonu pek iyi gitmiyor Merak uyandirinca da zaten sizi bekleyen bir suru dokuman var.

Ucretsiz muadili var mi?

Youtube koca bir derya, muhtemelen ogrenmeye calistiginiz bilginin katbekat fazlasi vardir. Ucretsiz demek dandik anlamina gelmemeli, cogu profesyonelin “gercek isi” egitim hazirlamak olmadigindan, hizlica bi’seyler anlatip gecmenin derdinde.

Hic bir teknik bilgiye sahip olmadan…

Bu cumleyi gordugunuz yerde depar atip kacin! Eger yapacaginiz sey teknik bilgi gerektiriyorsa ogrenin.

Egitim satin alin! : Kendinize yatirim

Pazarlama slogani olarak kullanilmanin disinda bir egitim gercekten kendinize yatirim. Ornegin Laracast‘den bir suru faydali sey ogrendim ve gun sonunda benim daha iyi bir developer olmami sagladi.

Laracast olmasa da ayni seyleri ogrenemez miydim? Tabii ki ogrenirdim ama oradaki kadar hizli olmazdi bu surec.

Bitirirken…

Son gunlerde mantar gibi biten, “sozde” egitimleri gorunce yazmak istedim. Ozellikle isin icine biraz marketing girince “7 day startup” u tek kendisi okumus gibi otu boku itelemeye calisan tipler turedi.

Arsivden buldugum bir ileri seviye yazisiyla kapanis yapiyim – On Yilda Programlama Ogrenin

Sohbete katılın

2 yorum

  1. aynen katılıyorum. Bir kodlama öğreten siteye girdim kodlama dersi tam anlamıyla öğrenmek 37 tl idi kampanyalı fiyatı ve satın aldım arkadaşıma izlettim sonrasında bildiği bir iki şey vardı gördüm onlarıda unutmuş

  2. çok güzel bir konuya parmak basmışsınız. şimdi bu tokatçılar ne yapacak 🙂

    ama şu kısım çok müşteri çekiyor normalde 199$ da size $99 hatta bugünlük 79$ 🙂

Yorum Gönderin

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir